Friday, October 28, 2011

Ranah 3 Warna

 

Alif baru sahaja tamat belajar di Pondok Madani. Dia bahkan sampai bermimpi dalam bahasa Arab dan Inggeris. Impiannya? Tinggi betul. Mahu belajar teknologi tinggi seperti Habibie, lalu merantau sampai ke Amerika.

Terinspirasi semangat pasukan Denmark, Alif mendobrak rintangan berat. Baru sahaja dia tersenyum, badai lain menggempurnya silih berganti tanpa ampun. Alif letih dan mulai bertanya-tanya, "Sampai bilakah aku perlu teguh bersabar menghadapi semua dugaan hidup?" Dia hampir-hampir menyerah.

Rupa-rupanya mantera man jadda wajada sahaja tidak cukup sakti dalam memenangkan hidup. Alif teringat mantera kedua yang diajarkan di Pondok Madani. Man shabara zhafira. Sesiapa yang bersabar akan beruntung. Berbekalkan kedua-dua mantera itu, Alif menyongsong badai hidup satu persatu. Dapatkah dia memenangkan semua impiannya?

Ranah 3 Warna adalah hikayat tentang bagaimana impian tetap wajib dibela habis-habisan walau hidup digelung nestapa tidak berkesudahan. Tuhan sungguh bersama orang yang sabar.

Harga : RM 20.00 (Semenanjung) dan RM 23.00 (Sabah dan Sarawak)



No comments:

Post a Comment

Pilihan Pembaca

Vote Jangan Tak Vote