Thursday, February 17, 2011

For One More Day (Untuk Sehari Lagi)

 

For One More Day adalah kisah mengenai seorang ibu dan seorang anak, sebuah perhubungan yang tidak berpenghujung. Ia membuatkan kita berfikir akan persoalan "Apakah" yang akan kita lakukan jika kita diberi peluang melalui semula satu hari bersama orang yang sudah pergi?

Semasa kecil. Charley Benertto diberi pilihan oleh ayahnya. "Kamu boleh menjadi ibu ataupun anak ayah, tidak boleh menjadi kedua-duanya. Dengan itu, Charley memilih menjadi anak ayah. Dia begitu menyanjungi sang ayah sehinggalah pada suatu hari lelaki itu meninggalkan keluarga mereka. Charley yang ketika itu berusia sebelas tahun terpaksa beralih menjadi anak ibu pula. Ibu yang gigih membesarkan Charley dan adiknya sendirian, meskipun Charley begitu mengharap kehidupan berkeluarga yang lengkap.
"For One More Day dapat membuat kamu tersenyum. Ia dapat membuat kami berasa hiba. Ia dapat mengalirkan air mata nostagia dari mata kamu. Dan yang paling penting, ia dapat membuat kamu percaya akan dahsyatnya kasih sayang seorang Ibu."

-James McBride,penulis

Harga : RM 17.50 (Semenanjung) dan RM 19.50 (Sabah dan Sarawak)

No comments:

Post a Comment

Pilihan Pembaca

Vote Jangan Tak Vote