Sunday, October 31, 2010

Daun Pun Berzikir


Hayder, Shofi, Bram, Lidya, Asep, Rohman, Puan Salamah, Encik Uthman dan Puan Uthman, inilah watak watak yang menghidupkan kisag disebalik "Daun Pun Berzikir". 

Bermulanya kisah Hayder yang tinggal di gubuk yang kecil bersama ibunya Puan Salamah.. Walaupun serba kekurangan namun mereka tidak meminta minta dan bersyukur dengan apa yang ada.. Ayah Hayder seorang pakar agama yang semasa hidupnya banyak berbakti kepada masyarakat namun selepas kematian ayahnya dia dan ibunya sering disalah ertikan oleh masyarakat.

Bermulanya kisah juga dengan kedatangan Bram, Asep, Rohman dan beberapa yang lain dari bandar ke kampung halaman Hayder dengan membawa idea baru untuk mengkaji dan membuat jasa kepada penduduk kampung dengan mencari punca air dan membina sumur agar kehidupan masyarakat kampung lebih teratur dan lebih penggunaan air bersih.  

Konfliknya berlaku apabila Ibu Shofi, Puan Uthman ingin Shofi rapat dengan pemuda bandar yakni Bram yang dikatakan amat berjasa kepada orang kampung. Namum disebaliknya ada sesuatu yang tersembunyi dan ini semua merupakan permainan Bram.. Berjayakan Shofi yang tulus hatinya disatukan dengan Bram? Ataukah perancangan manusia gagal apabila bersatunya perancangan dari Allah? "Daun Pun Berzikir" dapatkan novel Keluaran PTS dengang harga :

  RM18 (Semenanjung) RM20  (Sabah/Sarawak)

No comments:

Post a Comment

Pilihan Pembaca

Vote Jangan Tak Vote