Monday, October 25, 2010

Qasidah Untuk Kekasih

 

"Qasidah Untuk Kekasih" second coming dari penulis muda beruia 23 tahun yang kini menuntut di Kaherah, Mesir.. QUK mengisahkan watak utamanya Zainul Muttaqin yang amat cinta dan kasihnya beliau kepada junjungan mulia Nabi Muhammad s.a.w. Walaupun Zainul Muttaqin bukan dari aliran agama yang menuntut di Uiam namun beliau berjaya membangkitkan semangat Anak Muda melalui program beliau yang mendekatkan diri dan mengenal Rasulullah s.a.w.

Qasidah, itulah kegemarannya sampaikan setiap ceramah pasti ada Qasidah didendangkan sama ada secara sendiri atau berkumpulan. Eddie yang memanggil Zainul Muttaqin sebagai 'Abang'  dan sedikit demi sedikit Eddie terkesan dengan 'dakwah' Zainul Muttaqin.

Zainul Muttaqin meletakkan syarat peribadinya kepada temannya yang di hanya akan bernikah sekiranya dia peroleh dua perkara yang terlalu dia mahu dalam hidupnya.. Pertama : Melihat naskah Asli yang dibeli kerajaan Mesir dan Kedua : Bertemu dengan Rasulullah s.a.w.. Adakah dua impiannya menjadi kenyataan? Apakah dugaan 'dakwah' hidupnya? Dapatkan 'Qasidah Untuk Kekasih' di Toko Buku berdekatan dengan harga :

RM17.00 (Semenanjung) RM19.00 (Sabah/Serawak)

No comments:

Post a Comment

Pilihan Pembaca

Vote Jangan Tak Vote