Saturday, October 23, 2010

Memoir Anak Setinggan

 

Memoir Anak Setinggan (Ting Ting.. Polis Sentri.. Konda-Kondi Semua ada!) Tajuk yang menarik dan cerita yang ngetop.. Cerita ini mengisahkan seorang budak yang cuma dibahaskan dengan kata nama 'AKU' dan dua lagi watak yang menghidupkan jalan ceritanya yakni Mamat dan Bain..

Memoir Anak Setinggan umpama sebuah diari 'AKU' yang mengisahkan kehidupan kecilku hingga 'AKU' dewasa.. Sekilas daripada isi kandungan buku ini menceritakan kisah zaman kanak-kanak 'AKU' yang agak nakal, ingin mencuba dan asyik merasakan apa yang 'AKU' lakukan adalah kesalahan. Lalu 'AKU' di hantar ayah bersekolah dan merasakan kehidupan 'diam' di sekolah. Selepas itu diperkenalkan dengan rotan bersama guru mengaji. Dari situ 'AKU' mula menjadi manusia dan dengan 'diam' itu 'AKU' mengenal erti hidup dan tahu mendisiplin diri.

Memoir Anak Setinggan mengukir kisah kehidupan serba kekurang kehidupan di rumah setinggan tapi masih boleh melakar kerjayaan. Merekalah mulanya meneroka dunia setinggan.. Ingin tahu kisah selanjutnya.. Dapatkanlah buku Memoir Anak Setinggan Karya M.S Anuar Mahmod dengan harga:

RM 14 (Semenanjung Malaysia)      
RM 16 ( Sabah/Serawak)

No comments:

Post a Comment

Pilihan Pembaca

Vote Jangan Tak Vote